woensdag 6 maart 2013

Kunst

 
Zo af en toe kan ik het niet laten:
dus; hier een blik BUITEN ons huis.
Maar wel op een plekje waar ik vaak en graag ben....
 
Welkom in "het museum" van mijn kleuters! 
 
Afgelopen weken hebben we ons verdiept in de schilderkunst.
De kinderen hebben allemaal heel hard gewerkt
en ontzettend veel geleerd over schilders.
 

 
We begonnen toen het nog heel koud was;
Avercamp
 
Daarna gingen we over op wat vrolijkers:

 
De zonnebloemen
 
 
De amandelbloesemtak - Van Gogh
 
We hebben heel veel geleerd over kleur.
Zo weet echt ieder kind ( en hun ouders;)
nu wat de primaire kleuren zijn.

 
Mondriaan
 
We hebben gesproken over de gevoelens die kleuren bij je oproepen.
en over de werking van warme en koude kleuren.
 
 
 
Natuurlijk hebben we het ook gehad over Rembrandt die, naast de Nachtwacht,
 heel vaak zichzelf schilderde.
En echt iedereen weet dat je dat een zelfportret noemt.

Prachtig hoe jonge kinderen zichzelf tekenen
(en dat wat ze belangrijk vinden GROOT tekenen)
 
 

 
Alle kinderen hebben een eigen portfolio gemaakt, maar we maakten ook groepswerken.
 
Deze week konden ouders een kijkje nemen in ons museum. Ze kregen een envelopje met 10 (nep) euro en een uitnodiging. De kinderen maakten bordjes, plattegronden en entreebewijzen.
En natuurlijk konden ze ook zelf een rondleiding geven!
 
En dit schilderij?
Wie is deze mysterieuze vrouw?
Met in haar ogen die bijzondere blik.....
 
 

 
 IK!
 

7 opmerkingen:

Indruk zei

Wat een ontzettend leuk project! geweldig dat jullie dit zo uitgebreid hebben gedaan met de kinderen. Wat zullen ze het leuk gevonden hebben. Zo te zien aan de tekeningen zitten er al wat talentjes tussen :-), Groetjes Pascale

Unknown zei

Geweldig.
Wat hebben ze hard gewerkt nom een mooi museum te maken. Dan ook nog eens met alle extra's als kaartjes enz erbij.
Super leuk.
Groetjes Brigitte

Corine(THUIS) zei

Wat leuk!Maar wat een pittige materie voor kleuters ;)

Unknown zei

Super! Geweldig om al die mooie kunstwerken te zien hangen!
Lieve groet,
Henny

Peet zei

Heerlijk om te zien wat jij allemaal doet in de klas. Een juf met hart voor het vak! De kinderen boffen met jou.
Lieve groetjes, Peet.

Martine zei

Wat een geweldig project!
Zo heb ik nog een portret tekening van mij getekend door mijn dochter toen ze 4 was en die is me echt dierbaar (ze is nu 20).

Groetjes Martine

Unknown zei

Een gezellige klas zo. Super producten :)