zondag 9 januari 2011

Not my cup of tea.


De kerstboom en alle versiering is weer weg.
Uiteindelijk hebben we de boom op ouderjaarsdag afgetuigd; de ballen begonnen te vallen van de afhangende takken..
We hebben nu tegen elkaar gezegd dat we voortaan de boom weghalen VOOR Jannes'verjaardag.
(We lopen voor mijn gevoel nu steeds te "schipperen" tussen verjaardag- en kerstversiering.)
Het staat nu dus zwart op wit:
In ons huis staat de boom maximaal tot de 28e!
Help me onthouden als ik toch weer ga twijfelen...(doe ik namelijk elk jaar)

Daarna hebben we meteen alles lekker schoongemaakt en
Jack heeft in z'n vrije week alle vensterbanken weer geverfd..
Alles is dus weer spic en span.

De hoogste tijd voor wat nieuws!!
Want "leegte"wordt hier toch altijd weer opgevuld.
Ik kan erg genieten van de sobere interieurs van een aantal dames onder ons,
maar hier thuis lukt het me niet...

Ik ben begonnen met iets voor op tafel.
In een oud kinderserviesje staan de bolletjes van het blauwe druifje te pronken.


En ach, ik weet nu al dat het daar niet bij blijft...



27 opmerkingen:

katja-Mariska zei

Lekker ik zie overal de lente opduiken op blogs.
En wat een leuk theeserviesje. Blijf ik altijd leuk vinden kindertheeserviesjes.
Fijne zondag.
Lieve groet Katja

Claudia Leertouwer zei

Zit met hetzelfde probleem, sober is niet mijn ding al vind ik het o zo mooi om te zien (bij een ander).

Mayflower zei

Ik heb het in mijn agenda gezet hoor Nieneke hihi.
Heerlijk als dan ook alles weer is opgeruimd en schoon is. Wat staat dat lief de bolletjes in het kinderserviesje....en herkenning....ik ben ook altijd aan het schuiven en veranderen met de kleine frutsels. De grote schuifveranderingen heb ik maar opgegeven.
Fijne zondag, hier schijnt een heerlijke zon.
Liefs, Mea

Alle mooie dingen zei

wat lekker als alles weer opgeruimd is... ik krijg het ook niet strak zoals bij andere blogdames.. maar waarschijnlijk is dat ook niet wat je echt wilt voor jezelf.. mooi is het zeker.. maar ik ga iets missen als het zo strak is...daar wordt ik onrustig van.. en dat moeten we niet hebben toch?
maar bij een ander staat het echt super geweldig
lekker het voorjaar op tafel
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Home and Lifestyle zei

Wat staat dat gezellig op het dienblad! Ik blijf proberen om voor sober te gaan, maar ik vind het ook niet altijd makkelijk omdat ik zoveel dingen leuk vind!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

homemadebysylvia zei

Wat staan de bolletjes schattig in het theeserviesje. En een sober huis...hmmmm...mijn huis ziet er NOOIT sober uit met een peuter van bijna drie. Lekker genieten hoor!!!
Groetjes Sylvia

It's me zei

Wat leuk Nieneke....hier ook al bolletjes in huis hoor....ga zo even foto's maken......gezellig......fijne zondag liefs van mij....xxx....

Romelia's Cottage zei

Haha Nienke, zo herkenbaar....ik had mijn boom dit jaar op de 27e er al weer uit!!! Heerlijk.....ga ik ook voortaan ieder jaar zo doen.
Schattig dat kinderserviesje met de bolletjes.

lieve groet, Wendy

Petra zei

Is dat je eigen kinder serviesje, ziet er erg gezellig uit. En dat sobere geld voor mij ook.
Ik ben een kleuren mens, maar bij een ander ziet het er heel mooi uit kan erg van die plaatjes genieten maar ik kan het niet. Ben nu wel aan het ruimen want te veel is het ook niet.
Fijne dag geniet van het weer groetjes Petra.

Johanna zei

Nieneke,

Ik "moet" even reageren.
Ik heb ook zo'n theeserviesje, nog van vroeger. Toevallig net vorige week weer van zolder gehaald en onder een stolp gezet. Ik denk kleiner, of er moeten wel heeeele kleine bolletjes inzitten. En het theepotje is anders van vorm. Grappig ja...Ik denk zo'n 46 jaar oud.

Groetjes, Johanna

lia zei

Haha... hier zo'n sober typje. Maar meid je moet ook doen war je jezelf goed bij voelt. En wel die boom er vroeg genoeg uit volgend jaar.
Leuk die voorjaarsbollen.

Liefs Lia

Marja zei

Ben het helemaal met Lia eens dat je moet doen in je huis waar je je goed & lekker bij voelt!
Ik vind je bolletjes super in dat theeserviesje..Ik ga straks ook wat bolletjes halen,ik mis ook iets in huis..
Een hele fijne zondag!

Lieve Groetjes Marja

Joan Ottevanger zei

Ik krijg het ook niet leeg of strak zet ook weer te veel (misschien)neer, maar vind het zo gezelligstaan.

Bij Guusje Thuis zei

Wat leuk om die bollen in een kinderserviesje te doen!

Bonjade zei

Ha het voorjaar in de bol......
Heerlijk
Fijne avond
Liefs

De Ruijsbroekjes zei

lekker die boom weg, dat geeft ook weer ruimte. Wat een schattig effect het voorjaar in het serviesje...zucht...ik wil ook wel een paar bollen..zaterdag maar even naar de markt

Tanja zei

Ik mis wel een beetje je (b)engeltjes maar ja ook aan kerstversiering zelfs op je blog komt een eind.
We gaan het je helpen onthouden maar wat ziet het er leuk uit met die bollen in de kopjes.

Groetjes
Tanja

Anoniem zei

Hè Nieneke,
We hebben beide hetzelfde probleem met de verjaardag van onze zoon...
De Kerstboom en een verjaardag de 29 e. Wij versieren reeds 8 jaar de kerstboom in veerjaardagsstijl..... Alle ballen eruit en slingers en feesthoedjes erin.
Vlak daarna de kerstboom helemaal eruit..... Ruimt zo lekker op dan!
Ik ben er nog nekt helemaal uit wat er voor in de plaats gaat komen aan bloemerigs.... Geniet nu eerst even van de ruimte in de woonkamer.
Je theekopjes zijn allerschatttigt!
Voor ons in het zuiden begint morgen het gewone leven weer.....
Zal wel even wennen zijn,
Veel plezier met en nieuwe week met je eigen koters en je groepje op school.
Groeten,
Madeliefste

Splashes of Pink and Mint zei

Ik heb hetzelfde "probleem": ook hier geen sober,stijlvol huis, maar gewoon vol met gezellige en verzamelde spulletjes. Nou ja, gewoon doen waar je jezelf het meest bij thuis voelt toch???!!! Héél schattig je serviesje! Leuk zo met die blauwe druifjes erin, alvast een klein beetje voorjaar!
Fijne week, lieve groet Elly

Karin zei

Ik poog sober en strak *zucht* maar kom telkens weer in de verleiding. Less is more is zoooooo 2010 Nieneke ;))

alma zei

Ik neem me ook voor om het ieder jaar anders te doen! Meestal vergeet ik tegen die tijd! Ik heb gisteren pas de boom weggehaald! Laat hè!

Ik vind je kinderservies met bolletjes helemaal leuk! Ik ben hier ook weer lekker aan het vullen hoor! Ik kan het ook niet om het zo leeg te laten! Zit dat gewoon niet een beetje in ons?

Een hele fijne week en lieve groeten
Alma

Unknown zei

Zou het liefs de kerstboom laten staan tot 3 koningen.Maar ja ook hier een jarige.

Je bolletjes en een kinder serviesje.
Hier staat er 1 van mijn dochter. Nog niet zo oud maar wel van mijn ouders gehad.
Zo heb ik er gelijk een ideetje bij. Thanks.
Groetjes Brigitte

Marieke Reintjes zei

Leuk het kinderserviesje zo gebruikt, heerlijk, voorjaar in je huis..
Groetjes Marieke

Miranda | Taxx Life Blog zei

Bij ons was de boom op nieuwjaarsdag weg, een echt is toch niets voor ons. We hebben in de uitverkoop een mooie nepperd gekocht, tegen mijn principes, maar wel zo praktisch. Heerlijk weer die voorjaarsbolletjes, daar wordt ik altijd weer vrolij van!

Kaatje zei

mooi die bolletjes! Ik heb ook zoveel servies!!Daar staan al regelmatig theelichtjes in, maar dit is echt super! groetjes, Karin

Een sneller kloppend hart zei

Hoi! Ach ja...gelukkig, smaken verschillen he...die blauwe druifjes ruiken geloof ik niet he? Althans, ik kan 't me niet herinneren :)
Wat een schattig serviesje zo met die bolletjes...erg leuk!

Veel groetjes, Veronique

Anoniem zei

Nee, die leegte moet toch opgevuld worden!

Ik denk dat het ook komt, omdat we snakken naar het voorjaar! Onbewust misschien, maar toch!
En een bloemtje doet wonderen!Ik kan daar zo van genieten!

Ik ben benieuwd naar je volgende lichtpuntje!

Alvast een fijn weekend, groetjes Thea