vrijdag 26 november 2010

Het wordt een heerlijk avondje!


Vanavond hebben we met een heel stel meiden( van onze vriendengroep hier uit het dorp) een spellenavond in het teken van Sinterklaas.
Dit doen we al een aantal jaar en je raadt al dat dat heel gezellig is!
Dit jaar regelen mijn achterbuurvrouw en ik de hapjes, de drankjes en het spel. Niemand weet nog wat we precies gaan doen, behalve dan zat ze twee of drie cadeautje moeten  meenemen van in totaal 10 euro.

Jullie hebben nu dus de primeur!

Waarschijnlijk is het dobbelspel wel bekend bij velen van jullie..
Daar hebben we net even een andere draai aan gegeven:
Op een oud laken hebben we een ganzenbordspel getekend.



De zak betekent dat je al je pakjes terug moet leggen in het midden



Het cadeau betekent dat je een pakje van iemand mag pakken, of een pakje uit het midden


Bij de mijter geef je een pakje (van jezelf!) weg.



Bij de wortel moet iedereen zijn pakjes naar rechts doorschuiven.

Dan zijn er ook nog 4 heel bijzondere vakjes: de "staf"vakjes; dan onstaat er een "battle"; je daagt iemand uit om een spelletje met je te doen. Inzet is 1 pakje van jezelf. De kleine spellen zijn; pietjes stapelen (ooit gekocht bij de HEMA), vier op een rij met pepernoten, pimpampet en sinterklaasmemorie(tje)


Dit zijn de "pionnen"!
(rats-rats op de naaimachine met allemaal gekleurde lintjes)

De eerste ronde spelen we "dicht"(de pakjes zijn nog ingepakt)
Als je binnen bent, mag je je eigen pakjes openmaken...
en gewoon weer aan de volgende ronde beginnen.
Het spel stopt pas om een bepaalde tijd.

Het is altijd zo lachen met die goedkope pakjes, want er ontstaat altijd een hevige strijd om 1 of 2 (meestal belachelijke!) cadeaus!!

 Ik heb er heel veel zin in;
 voor jullie allemaal een fijne avond en een fijn weekend!!


34 opmerkingen:

Mayflower zei

Dat wordt een gezellige avond lieve Nieneke. Het is zo'n leuk spel, wij speelden dit altijd met de hele familie met de Kerst en het was altijd dikke pret. Dat spel op een tafellaken getekend vind ik trouwens helemaal geweldig, ga ik onthouden.
Geniet van het weekend.
Lieve groet, Mea

Pink Princess zei

Gezellig!!!! Heel veel plezier met zn allen :)

Marijke zei

Hoi Nieneke,

wat een ontzettend leuk spelletje ik ken het nog niet. Maar het lijkt me erg gezellig en leuk om te spelen.
Is er misschien ergens op internet een beschrijving te vinden of iets dergelijks.

Groetjes Marijke

Marijke zei

oo helemaal vergeten je veel speel plezier te wensen.

Rianne zei

Gaaf! Zo willen we allemaal wel aan sinterklaas doen. Ik ga me maar eens voorbereiden op morgen, moet de hele dag open dag draaien op school, dus hoop maar dat er iemand komt (en het dus niet sneeuwt), anders duurt de dag zo lang.
Fijne avond en leuk weekend!

Karin zei

Wat een leuk idee om daar een tafelkleed van te maken. Ik weet zeker dat het lachen gieren brullen wordt, 't is zo'n heerlijk melig spel. Veel plezier!
Ik moet dus eens bij de Xenos gaan kijken...bedankt voor de tip!

alma zei

Dat ziet er gezellig uit Nieneke. Wij zijn bij mijn familie van de suprises afgestapt en ook met dit spel (met de dobbelsteen)gestart. Echt heel veel lol!

Heel veel succes met het scoren van de pakjes maar bovenal heel veel plezier!

Groetjes en een heel fijn weekend!
Alma

Unknown zei

Nieneke, dat wordt een TOPavond.....weet ik zeker!! Wát een gezelligheid...en daar draait het om he!!

veel plezier!!!

Groetjes
Lynda

@nne zei

wat een leuk idee! lieve groet, @nne

Jolanda zei

Oh ja, dat deden we met collega's ook altijd, zo'n spel.
Heel veel plezier!!

G-STYLE zei

Oohhh wat een leuk idee !! Hele gezellige avond gewenst .....lieve groet Gea

by kuzz zei

Wat leuk zeg! Dat wordt genieten!!
Heel veel plezier!
groetjes, Erna

Anja zei

Ik ken het niet maar het lijkt me erg leuk.
heel veel plezier!!
Groetjes Anja.

Tanja zei

Zo je bent echt een creabeajuf, met het verzinnen van zo'n spel. Goed hoor en ik wens je heel veel plezier maar dat komt wel goed zo te lezen.

Groetjes
Tanja

Unknown zei

Veel plezier vanavond en dat gaat zo te lezen
vast wel lukken.
Goed bedacht trouwens dat tafelkleed.
Groetjes Brigitte

hokje zei

Dat wordt een gezellige avond, veel speelplezier en laat je de gewonnen kadootjes binnenkort nog even zien?

Fijn weekend,
Miranda

Yn'e Steeg zei

Wat een leuk spel.
Ik wens jullie een enorme gezellige avond toe,maar dat zal vast wel slagen lijkt me zo.

Groetjes, Jantsje

It's me zei

Hele gezellige avond !! leuk idee!! geniet !!! liefs Ria....

Marja zei

Dat word een gezellige avond..heel veel plezier!Ik vind het spel ook een super leuk idee.

Lieve Groet Marja

Marieke Reintjes zei

Oooo, wat lijkt me dat gezellig..veel plezier! Laat je weten hoe het is geweest?
Fijne avond en weekend, groetjes Marieke

Hannekie(Sisterly) zei

wat gezellig zeg. zoiets hebben we een keer met het werk gedaan. lachen was dat. veel plezier hoor
gr hannie

flowersandhome zei

Dit is nog eens een idee voor een leuke avond!!! Zal ik onthouden!!!
Groetjes en heel veel plezier!!!
Marian

Bij Guusje Thuis zei

Wat een leuk idee, veel plezier!

Muisje zei

Nou dat zal zeker wel gezellig worden.

Groeten Herma

Home and Lifestyle zei

Dat lijkt mij vreselijk gezellig en lachen...denk je dat je de buit binnen hebt, kun je de boel weer afstaan ha ha! Veel plezier!

Lieve groet, Ingrid

Saralien zei

Leuk idee, en het ziet er ook goed uit. Veel plezier!

marion anderson zei

gezellig gezellig , geniet ervan , wat een geweldig leuk iniatitief, liefs marion

De Ruijsbroekjes zei

oooh wat gezellig ! Je boft met vriendinnen die zich daar voor laten strikken ! Heel veel plezier !

Juud zei

leuk zeg welke pakjes heb jij gekregen??

Femke zei

Het spel ziet er zo leuk uit..
ik wil ook zo een spel gaan maken voor de kleuters als ik op stage ga.

Groetjes Femke

ginger zei

I found your game on pinterest and your board is so sweet. I had my husband help me translate and we made a similar board for our celebration this year. Thanks for the idea!
http://chazandginger.blogspot.com/

Unknown zei

Hallo, ik lees dat het spel al een paar jaar geleden is gemaakt. Superleuk! Ik heb een kinderopvang en wil dit spel ook gaan maken. Heb je misschien een foto van het hele kleed voor een idee van de verdeling? Alvast bedankt :)
Groetjes Jolanda.

Unknown zei

Hallo, ik lees dat het spel al een paar jaar geleden is gemaakt. Superleuk! Ik heb een kinderopvang en wil dit spel ook gaan maken. Heb je misschien een foto van het hele kleed voor een idee van de verdeling? Alvast bedankt :)
Groetjes Jolanda.

Unknown zei

Wat zijn de maten van kleine jute zakjes?