vrijdag 3 september 2010

Verslag van Haar Eerste Partij (en die van mij)

Het was, het was, het was...
Om te smullen!!

O,o,o! Wat was het leuk!!!
(hoeveel keer per jaar geef je Een Partij???)

Toen de meiden de tuin in kwamen en DIT zagen, vlogen ze er meteen in..




Vinden jullie 'm niet super???
Deze tipi heeft m'n schoonmoeder gemaakt en was de aanleiding voor dit thema...

Ik moest de dames even streng toespreken (en dat was, eerlijk waar,  de enige keer..) want gewone meisjes horen niet in een tipi...In deze tipi mogen alleen echte INDIANEN!

Na de limo en soesjes, kaarsje blazen, liedje zingen en cadeaus uitpakken gingen we dus aan de slag...

Dit is de schmink-tafel. Als je goed in de spiegel kijkt zie je ze hard aan het werk..
Ieder kreeg een t-shirt maat S (voor de meiden een prachtig formaat jurk), franjes eraan knippen en versieren met stift. Daarna gingen we indianentooien knippen en plakken. Tja en dan mag je de tipi WEL in!




Van Nibbit en een snoepveter een ketting maken is leuk EN lekker!!! (en dus: op)
Dus de meiden konden een ECHTE indianenketting verdienen met verschillende spellen..

Een ECHTE indianenketting?????
ja...

De ingrediënten:



De spellen waren leuk en het zijn echt prachtige kettingen geworden...



En de meiden waren super!!

Na de spellen hebben we nog een totemdans gedaan, Jack heeft een enorme stapel pannenkoeken gebakken en tot slot hebben we een spannend indianenverhaal gelezen in de tipi...

En weet je...

"Dit is wel heel leuk hè?"
"Ja, maar haar moeder is  juf hoor!"

"Kees, zullen wij volgend jaar SAMEN ons partij vieren?
Dan doen we het bij jou thuis.."

........


23 opmerkingen:

Kaatje zei

Hai Nieneke,
inderdaad echt super. Ook als juf moet je hier creatief voor zijn hoor! Ik heb weer een aantal leke ideeen opgedaan voor als ik nog eens een indianenthema ga doen!! Heel leuk!
groetjes, Karin
De tipi is ook erg mooi!!

by kuzz zei

Oh wat ziet dat er super gezellig uit!!
En wat een prachtige tipi, die heeft echt niemand natuurlijk zo'n mooie dus dat is alleen al feest! En die ketting..wat leuk zeg maarre..nu ben ik erg benieuwd wat voor botjes je daar voor opgegraven hebt ;-)
Nou en die reactie...dat is toch super daar doe je het allemaal voor! De dames hebben volgens mij een echt topfeest gehad!
fijn weekend, groetjes Erna

kienkele zei

Nou, jij bent wel heel creaties bezig geweest Nieneke, wat een super feest! Wat zullen die meiden genoten hebben!
Fijn weekend, lieve groet, Tineke

G-STYLE zei

Wat een creativiteit zeg , echt heel leuke ideeen voorbij zien komen , wat zeg ik .....alleen maar leuke ideeen !
Wat jammer nou dat onze meiden geen feestjes meer geven (ja die waar ze met 15 pubers achter het huis zitten maar daar mogen we zelfs niet meer bedienen dus onze rol blijft beperkt vanaf nu)
Ik zal eens vragen of m'n vriendinnen zin hebben aan een tipi-feestje ........in passende kledij natuurlijk met hoofdtooi en vlechten .
Leuk dat we even mochten meegenieten met haar eerste feestje.
Lieve groetjes Gea

It's me zei

Geweldig feest !! heerlijk ...hoe verzin je het !!! ze hebben genoten !!!......en ik ook om het te zien en lezen.....bedankt !!! liefs Ria.....

margrettle zei

Geweldig die reacties van die meiden! Ziet er fantastisch uit. Als Isa een "kinderpartijachtige" leeftijd heeft, heb ik je nodig. Dan weet je dat...

tineke zei

dat ziet er heel gaaf uit zeg! ik moet nog wat verzinnen voor het feestje van mn dochter. moeilijk vond ik dat!
mooi dat de kids het zo naar hun zin gehad hebben, zo te zien had je er ook goed weer bij.
Goed gedaan hoor!

His zei

Wauw, wat heb je er een supergaaf feestje van gemaakt! Daar hou ik wel van!

Anoniem zei

Het is een prachtidee!! leuk, de meiden zullen idd genoten hebben! Ik vind de jurkjes geweldig!!
Compliment voor je moeder, de tipi is af!!

En die kippebotjes.....gaaf!!!

Groetjes Thea

Anoniem zei

*zucht* de partij-tijd is bij Svenja echt voorbij, jammer, ik vond het geweldige jaren, bij de jongens trouwens ook.
Mooi feest hebben jullie er van gemaakt!

Claudia Leertouwer zei

Dreamparty! (Enne laat ze maar lekker lullen!)

Liefs Claudia

Bonjade zei

Wat prachtig en zo tot in details doorgevoerd.
En wat een prachttent zeg....tjonge, je mag bij mij ook wel eens een feestje geven hoor ;0)
Fijn weekend
Liefs

Karin zei

Wat ziet dat er leuk uit en zo te zien hebben de dames zich prima vermaakt. Ik vond het ook altijd leuk om er een thema aan te hangen, maar zoon van 9 (bijna 10) vind dat nu een beetje kinderachtig worden DUH, en zijn die knullen iets minder makkelijk bezig te houden.
En hoe was het met papa en mama na het partijtje...moe maar voldaan schat ik in.

Mayflower zei

Een mooier compliment kan je niet krijgen Nieneke. Maar het is dan ook een prachtige partij voor dochter Kees geworden. Wat heeft je moeder een mooie tipi gemaakt en wat leuk al dat ze zelf hun indianenjurkjes en tooi moesten maken. Een echt ouderwets superleuk partijtje.
Leuk dat we even meefeesten mochten.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Marieke zei

Hoi Nieneke,
Ik lees sinds kort met je mee (weet niet meer hoe ik hier terecht kwam) want wat herken ik je creativiteit en je klaslokaaltje van het lokaaltje van mijn meisjes. Net zo'n creatieve en kinder-gekke juf! Heerlijk om te zien.
Ben nu zelf op zoek naar kinderfeest-ideetje. Mijn oudste wordt ook 6 jaar en de jongste kort daarna 5 jaar. Dus ideetjes zijn welkom. Ik ben nu alleen qua uitnodigingen al een andere weg in geslagen, beetje Pip-achtig, dus daar passen indianen niet meer bij... Leuk om bij je te lezen! Het inspireert.
Groetjes, Marieke

Pierelantijntjes zei

Wauw wat ziet dat er supergezellig uit Nieneke. Fijn dat het zo'n succes was.
Fijn weekend,
Liefs Ester

Zonnetje zei

Door je logtitel klikte ik even door vanaf Floor. Wat ziet dat er leuk uit het indianen feestje! Laat ik nou net vorige week met mijn dochter bedacht hebben dat een indianenfeestje wel leuk zou zijn, hoofdtooien was ik zelf wel opgekomen, maar dejurkjes zijn ook erg leuk! Dat ideetje pik ik van je!

Roelien zei

Wat een geweldig feestje!!!

Ik kom graag nog eens bij je lezen, leuk blog heb je, groet Roelien

Saralien zei

Wow.w.. mag ik volgend jaar ook komen??? Of nee, mag dochter haar verjaardga bij jou vieren? (-; Leuk!

Unknown zei

hahahaha heb je nou de hele week kip moeten eten voor al die botjes???
WAt ziet het er tof uit!!!!!!!!!!!!!!! Goed gedaan zeg!!! Kan me voorstellen dat ze het enorm leuk hebben gehad. Echt waar, zó zijn feestjes leuk!!!

GRoetjes
Lynda

Anoniem zei

jeeyy dat ziet er leuk uit zeg!
Dit is toch veel leuker dan die partijtjes die ze tegenwoordig geven (dure uitjes enzo)
Dit is echt genieten!
Mn complimenten hoor (ik ben zelf uit de kleine kinderen nu)

alma zei

Nieneke wat een superfeest! Echt heel erg leuk. Jij staat nog aan het begin van al die feestjes. Geniet ervan hoor want ik hoef alleen nog maar lekkere dingen te halen en er voor te zorgen dat ik niet aanwezig ben!
;)

Groetjes
Alma

Unknown zei

hi Nieneke,
Wat hebben jullie dit thema super uitgewerkt zeg! Ik ben ook bezig met de voorbereidingen voor een indianenfeest (onze dochter wordt ook 6 jaar). We gaan ook hoofdtooien maken en de dames mogen zelf de tipi gaan 'versieren'. ook had ik het plan om shirts te halen om daar jurkjes van te maken. ik ben nog wel op zoek naar wat leuke indianen spellen, dus als je nog ideetjes hebt dan zijn deze van harte welkom!
Mocht je willen reageren dan kan dat naar marionvanderaa@gmail.com

Alvast bedankt!
Groetjes Marion