woensdag 24 maart 2010

Een kast met een verhaal

Nog een object om van te houden: onze kast.
 Natuurlijk ook weer met een verhaal...

Het is een beetje lastig om 'm mooi op de foto te krijgen, want hij staat in de hoogglans verf...
Maar dit is 'm dus...

Deze kast heeft een kennis van ons ooit gekocht, ik dacht bij de Westfriese Beurs. Toen wij eens bij haar op de koffie waren heeft Jack echt z'n hart verloren aan dat ding...
Hij zei toen: als je hem ooit wegdoet denk dan aan mij...
En wat denk je???
Een paar jaar later kwamen we bij haar op kraamvisite en de kast was weg.....
Jack vroeg bijna nog eerder naar de kast, dan naar het kind.
Tja, hij stond dus al een paar dagen buiten (!!!) bij haar ouders op het erf in afwachting van een ritje naar de stort!
Jack heeft 'm toen opgehaald en he-le-maal opgeknapt. Hij heeft veel hout moeten vervangen, er een compleet nieuwe bodem ingemaakt en ook een enorme klus gehad aan het schilderwerk.

Maar nu staat de kast alweer een hele tijd te pronken in de kamer!

 
Je kunt er ook zo fijn, leuke hoekjes op en in maken...




En achter de deuren???
Ideaal voor lange rollen papier, balonnen, lint, stofjes, lintjes. kaarten, kaarsen,.....

Die kast is onbetaalbaar voor ons.
Want ook dat maakt je huis persoonlijk: spullen met een verhaal.

18 opmerkingen:

Loveforpiemonte zei

WOWWW ik vind hem echt erg mooi!!!
Groetjes Madelon

Unknown zei

Prachtige kast.
Mooi hersteld.
Groet Brigitte

Petra zei

Ja, zó is hij wel erg mooi. Wij hebben ook bijna allemaal kasten met een verhaal, zal ik ook nog 's over bloggen.

Groetjes Petra

kienkele zei

Wat een enig verhaal Nieneke, vooral dat stukje dat je man nog eerder naar de kast vroeg dan naar de baby..... Maar hij is prachtig, en inderdaad, je kunt er prachtig mee decoreren!
Fijne avond nog en voor straks: trusten!
lieve groetjes, Tineke

Pierelantijntjes zei

Jouw Jack heeft een goede smaak hoor. Het is een prachtige kast. Hij is heel gezellig ingericht.
Groetjes van Ester

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Wat een parel van een kast. De rondingen zijn prachtig en zie je niet zo vaak. Wat goed van je om de kast in hoogglans te verven.
Hier kun je jaren van gaan genieten, en wat zo leuk is, waarschijnlijk zijn er maar heel weinig mensen met zo,n kast.

groetjes Pauline

alma zei

Hoi Nieneke,

Wat een prachtige kast. Erg leuk zo'n kast met een verhaal. Mooi in de hoogglans en mooi gestyled.

Groetjes
Almay

It's me zei

Hij is prachtig !!

Lieve lente groetjes van mij.........

Claudia Leertouwer zei

Ik snap helemaal dat je daar zoveel moeite voor hebt overgehad.

Groeten,
Claudia

Mayflower zei

Hoi Nieneke, wat een eye-catcher, een plaatje en vooral voor jou vanwege het verhaal, dat is vaak het mooiste aan zo'n bezit. De vele uurtjes werk, alles met zoveel liefde gedaan maken zo'n kast onbetaalbaar. Gelukkig dat jullie hem net op tijd konden redden van de stort.
Lieve groet, Mea

Ger zei

Ha Nieneke, wat een bijzonder leuk verhaal.
En wat een geluk dat de kast nou van jullie is.

Nee ik zit deze keer niet Op de kast maar er in.....
Dit model kast daarbij komen mijn jeugdherinneringen weer naar boven....mijn tante in Duitsland had vroeger zo'n keuken buffetkast maar dan zonder die rondingen, weet na al die jaren nog de indeling,in de rechterklep lagen de pakken zwieback die tante mij voorzetten gebrokkeld in een diep bord met buttermilch, flinke schep suiker erdoor.....daar werd je grote meid van....
Achter het bovendeurtje was een rek met glazen geribbelde voorraadbakken.
In het middengedeelte lag 's avond de plank met ring harde metworst en bloedworst voor op het stevige Duitse granenbrood.

Later hadden wij thuis ook zo'n soort kast maar die stond in de kamer.

Nou staat er in onze serre ook 'n oude kast van mijn man's opa geweest, zou die héél graag schilderen.......maar krijg manlief niet omgepraat;-(

Fijne dag met zonnetje erbij.
Lieve groet,
Ger

Unknown zei

Schitterend dat soort verhalen,mijn halve huis is ermee gevuld...het zijn meestal de leukst aanwinsten...
Maar west-friese beurs,dan moet je bij mij in de buurt wonen denk ik...

groejes Kari

lia zei

Mooie kast, en die zie je niet vaak. Helemaal als je hem zelf hebt opgeknapt.

groet Lia

Home and Lifestyle zei

Dit vind ik altijd de mooiste verhalen...nét van de sloop gered en er een prachtige kast van gemaakt! Ik kan me voorstellen dat die er nooit uitgaat!

Lieve groet, Ingrid

Unknown zei

La campagne is deze zondag open van 12 tot 16 uur.
Herenweg 90 hoogwoud.Achter de boerderij.

sillie zei

oh die kast is wel gewoon echt prachtig!!!!Mooi dat bolle/ronde.... maar het zal wel een enorm werk geweest zijn om hem zo mooi opgeknapt te krijgen....Maar prachtig!!

Marion zei

Wat een mooie kast zeg.
Wat geeft dat een mooi effect die hoogglans verf.
Dat is een hele klus geweest zeg, maar met een prachtig resultaat!

lieve groetjes Marion

Yvonne zei

Wouw! Die is mooi.
Heel leuk gedaan zo in de hoogglans.

Geniet ervan.

Gr Yvonne